Κυριακή, 6 Απριλίου 2008

Η ύπαρξη του τεχνικού διευθυντή

Η λογική μου για την ύπαρξη και λειτουργία μιας σχολής ποδοσφαίρου στηρίζεται στην πεποίθηση μου , ότι τα τμήματα υποδομής των διαφόρων αθλητικών κέντρων ή σωματείων είναι η σπονδυλική στήλη της ανάπτυξης ποδοσφαιριστών σε μια περιοχή , σε ένα νομό αλλά και σε ολόκληρη τη χώρα.

Η ανάπτυξη και η εξειδικευμένη εκμάθηση του αθλήματος θα είναι πάντα στενά συνδεδεμένα. Πιστεύω ότι είναι σε όλους κατανοητό ότι η ποιότητα των ποδοσφαιριστών , οι οποίοι παράγονται από μία σχολή ποδοσφαίρου έχει άμεσο συσχετισμό στις δεξιότητες διδασκαλίας του από τους εκάστοτε προπονητές. Εάν η τεχνική κατεύθυνση είναι τυχαία, η καθοδήγηση κακώς προγραμματισμένη , ελλιπής και χωρίς κατάλληλο στόχο, κατόπιν οι ποδοσφαιριστές , οι οποίοι παράγονται δεν θα είναι υψηλού επιπέδου. Με τη παροχή υγιούς και κατάλληλης τεχνικής κατεύθυνσης , αυξάνεται η προσωπική ικανοποίηση, μειώνοντας κατά συνέπεια το ποσοστό απομάκρυνσης από το άθλημα και στη συνέχεια αυξάνεται η αξία της προαγωγής ή της διεύρυνσης της αθλητικής συμμετοχής των νέων ποδοσφαιριστών.

Η πεποίθηση , ότι τα σωματεία μπορούν να προγραμματίσουν τη δική τους κατεύθυνση και τελικά να παράγουν ποιοτικούς ποδοσφαιριστές με σχέδιο, είναι αποδειγμένο και πολύ επιτυχές. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την κατεύθυνση του προγράμματος από ένα άτομο. Τον τεχνικό διευθυντή.

Προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό ανάπτυξης για τους νέους ποδοσφαιριστές, πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλοι προπονητές με ένα ισχυρό υπόβαθρο , στο άθλημα του ποδοσφαίρου και στις δυνατότητές τους , για να τους καθοδηγήσουν. Η εφαρμογή ενός συστήματος όπου τα οι σχολές και τα σωματεία αναθέτουν στους κατάλληλους προπονητές να διδάξουν τους ποδοσφαιριστές και η προπονητική διαδικασία είναι η ενδεδειγμένη , μπορούμε να επιτύχουμε την τελειότητα του ποδοσφαίρου μέσα από την ανάπτυξη του παιχνιδιού γενικότερα.


Ο σκοπός του τεχνικού διευθυντή

Το πρόγραμμα περιέχει δύο σκοπούς:

1) Να παρέχει τους προπονητές με τη κατάλληλη φιλοσοφία, καθοδήγηση και κατεύθυνση για να εκτελέσουν το πρόγραμμα
2) Να παρέχει στους προπονητές την ευκαιρία να προαγάγουν και να διευρύνουν την αθλητική συμμετοχή, για να αυξηθεί η προσωπική ικανοποίηση των παικτών και να μειωθεί το ποσοστό απομάκρυνσης από το άθλημα.


Οι στόχοι του τεχνικού διευθυντή

Το πρόγραμμα περιέχει τρεις στόχους:

1) Να ενημερώνει όλους τους προπονητές μέσα στο σωματείο , παρέχοντας σε αυτούς με εύκολο και προσιτό τρόπο τις εξειδικευμένες κατευθύνσεις για τη καλύτερη δυνατή οργάνωση των τμημάτων
2) Να αυξήσει το επίπεδο ικανότητας των ποδοσφαιριστών του σωματείου , παρέχοντας σε αυτούς την εξειδικευμένη κατάρτιση , μέσω της συνεργασίας μου με τους προπονητές , σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα
3) Να βοηθήσει να αναπτυχθούν και να σχεδιαστούν προγράμματα , τα οποία θα παρέχουν στους αθλητές ποικίλες δυνατότητες και την ευκαιρία να παίξουν στα επίπεδα , τα οποία επιδιώκουν.

Καθήκοντα και Στόχοι

Καθήκοντα και Στόχοι , τα οποία πρέπει να διεκπεραιώσει ο τεχνικός διευθυντής

1) Να ενημερώνει για την κατάλληλη προπονητική διαδικασία , ανάλογα με την ηλικία των αθλητών τους προπονητές

2) Να ενημερώνει για τη προπονητική διαδικασία ανάπτυξης ικανότητας και περιόδων άσκησης τους αθλητές και
τους προπονητές στα τμήματα υποδομής

3) Να δημιουργήσει μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους όσον αφορά την ηλικία και την ανάπτυξη ικανότητας

4) Να βοηθήσει τους προπονητές στο σχεδιασμό του τμήματος και την εφαρμογή της προπονητικής ανάπτυξης

5) Να ενεργήσει ως πόλος για όλους τους προπονητές και τους αθλητές στο σωματείο

6) Να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους γονείς για τη πολιτική του σωματείου και τη φιλοσοφία ανάπτυξης της ακαδημίας ποδοσφαίρου και τις κατάλληλες δραστηριότητες των ηλικιών μέσω των προσανατολισμών, σεμιναρίων και γραπτού υλικού.

7) Να δημιουργήσει μια βιβλιοθήκη βιβλίων , άρθρων και βίντεο για τους προπονητές των τμημάτων

8) Να οργανώσει και να διευθύνει καλοκαιρινά καμπς για τους αθλητές του σωματείου , αλλά και για την ανεύρεση νέων αθλητών από την ευρύτερη περιοχή

9) Να βοηθήσει στη σχεδίαση, διεύθυνση και διευκόλυνση των αθλητών στις δραστηριότητες εκτός των σωματείων
10) Να οργανώσει και να εκτελέσει προπονητικές μονάδες με συγκεκριμένους στόχους στα τμήματα υποδομής

11) Να παίρνει συνεντεύξεις , να αξιολογεί και να επιλέγει τους προπονητές των τμημάτων υποδομής , δεδομένου ότι πρέπει να συμφωνούν με τη φιλοσοφία του σωματείου

12) Να αξιολογεί και να δίνει τη γραπτή ανατροφοδότηση στους αθλητές και τους προπονητές μέσα στο σωματείο ( Περιοδικό , Ιστοσελίδα , κ.λ.π. )

13) Να προωθήσει το σωματείο και το άθλημα του ποδοσφαίρου σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες τους ή όπως κρίνει απαραίτητα για το καλό του σωματείου.

14) Να οργανώσει σεμινάρια πληροφοριών με διάφορα θέματα αθλητικής επιστήμης (π.χ. Διατροφή, Πρώτες βοήθειες, Ψυχολογία, κ.λ.π ...)

15) Να συμμετέχει σε κάποιες συνεδριάσεις του Δ.Σ. για να δώσει τη σωστή αναπροσαρμογή της τεχνικής ανάπτυξης μέσα στο σωματείο.

16) Να επικοινωνεί με διάφορους φορείς για να διοχετεύει γενικές πληροφορίες προς τους αθλητές, προπονητές και γονείς του σωματείου.

17) Να προσδιορίσει τους ταλαντούχους παίκτες και να εξασφαλίσει ότι θα προωθούνται στις μικτές ομάδες της περιοχής και τις εθνικές ομάδες της ομοσπονδίας και να ενημερώνονται για αυτούς

18) Να βοηθήσει , να προσδιοριστούν και να εξασφαλιστούν οι κλειστές εγκαταστάσεις για να εξασφαλιστεί ο ετήσιος προγραμματισμός προπονήσεων και εκδηλώσεων των τμημάτων υποδομής.

19) Να σχεδιάσει τα εγχειρίδια και τα πακέτα πληροφοριών για τους προπονητές των σωματείων

20) Να σχεδιάσει και να εφαρμόσει τις φόρμες αξιολόγησης παικτών

21) Να εφαρμόσει ένα κώδικα δεοντολογίας για τους παίκτες και τους γονείς και το σωματείο

Κώστας Μαθιουδάκης

1 σχόλιο:

Vasilis είπε...

Πολύ σωστά και φυσικά να είναι ο ίδιος έμπειρος προπονητής, με διάθεση και γνώσεις.Η επικοινωνία και η καθοδήγησή του με τους προπονητές να είναι άμεση και συνεχής. Ομαδικές συναντήσεις με τους προπονητές σε 15ήμερη βάση ή Μηνιαία είνα απαραίτητες ,για να συζητούνται τα προβλήματα και ναδύνονται λύσεις και στόχοι-κατευθύνσεις .Αυτές οι συναντήσεις προσδίδουν ωφέλη σε εμπειρία για όλους,αφού οι γνώσεις και οι διάφορες καταστάσεις διαφορετικών τμημάτων αναλύονται ομαδικά.