O παραδοσιακός τρόπος προθέρμανσης ανήκει στο παρελθόν! Αντί αυτού χρησιμοποιούνται ασκήσεις χαμηλής έντασης με τεχνικοτακτικά στοιχεία, που έχουν το πλεονέκτημα πως προετοιμάζουν τους ποδοσφαιριστές ιδανικότερα και εξασκούν την τεχνική, την συνεργασία και περιέχουν στοιχεία τακτικής. Οι παρακάτω ασκήσεις τοποθετούνται στο εισαγωγικό μέρος της προπόνησης (προθέρμανση) σε συνδυασμό με ενεργητικές διατάσεις.Το πλεονέκτημα τους πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα, τόσο στις επαγγελματικές κατηγορίες όσο και σε ερασιτεχνικές ομάδες, αλλά και στις ηλικίες παίδων, προπαίδων και κάποιες σε τζούνιορ. Η απόσταση βέβαια μπορεί και επιβάλλεται να ρυθμίζεται, ανάλογα με το επίπεδο. Μπορούμε στην ίδια προθέρμανση να τοποθετήσουμε 1 ή και 2 ασκήσεις. Παραθέτω ενδεικτικά 3 ασκήσεις, από την πραγματικά μεγάλη συλλογή που υπάρχει, ενώ ο κάθε προπονητής, μπορεί να επιλέξει ανάλογα την τακτική και το σύστημα που ακολουθεί, αλλά και πολύ περισσότερο -αν μπει στη φιλοσοφία τους- να δημιουργήσει δικές του.
Οι ποδοσφαιριστές χωρίζονται σε ομάδες των 4-6 ατόμων και μεταβιβάζουν την μπάλα σε μορφή τριγώνου, με πλευρά 15-20 μέτρα. Χρόνος 12' (5΄με το δεξί πόδι και 5΄με το αριστερό,με διάλειμμα 2΄ διατάσεις στην αλλαγή κατεύθυνσης). Οι μεταβιβάσεις (κίτρινο βέλος) είναι
συρτές ως εξής: Ο Α στον Β, ο Β στον Γ ανάμεσα από δύο κώνους (πιατάκια) που απέχουν 2 μ. μεταξύ τους, ο Γ οδηγεί και παραδίδει την μπάλα στον Δ και ούτω καθεξής. Η εναλλαγή των παικτών (κόκκινο βέλος) γίνεται αμέσως μετά την πάσα και η κατεύθυνση τους είναι δεξιόστροφη ή αριστερόστροφη μέχρι τον επόμενο κώνο. Είναι επιθυμητές οι μεταβιβάσεις με μία επαφή.
Αν δημιουργήσετε 3 τρίγωνα στο επιθετικό πλάτος του γηπέδου, φροντίστε το ένα στον άξονα να έχει το πορτάκι απέναντι από την εστία (πάσα ''τρύπα''στην πλάτη της άμυνας) για φορ ή κρυφό παίκτη και τα άλλα δύο διαγώνια προς την εξωτερική πλευρά του γηπέδου (πάσα στον κενό χώρο για ακραίο επιθετικό ή χαφ). Αν είναι εφικτό χρησιμοποιείστε στα ανάλογα τρίγωνα παίκτες που παίζουν στον αγώνα σε αυτούς τους χώρους όταν επιτίθεται η ομάδα σας (ιδανική άσκηση για ανάπτυξη 4-3-3).
Κοουτσάρισμα: Δώστε συμβουλές στους παίκτες σας για την κατάλληλη δύναμη, την ακρίβεια και τον συγχρονισμό τους .Εξηγείστε τους την χρησιμότητα της άσκησης στην ροή του πραγματικού παιχνιδιού και στην συμβολή της στην βελτίωση των ατομικών τους δεξιοτήτων. Αναπτύξτε τα τεχνικοτακτικά στοιχεία που περιέχει: πάσα, υποδοχή, οδήγημα, συνδιασμός 1-2-3, κίνηση στον κενό χώρο).
Πολύ καλή άσκηση για την αρχή της προπόνησης, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς προθέρμανση. Εξαιρετική για ακαδημίες ποδοσφαίρου. Εκτελείτε σε μήκος 30μ.-40μ.ως εξής: οι ποδοσφαιριστές χωρίζονται σε ομάδες των 9 (ιδανικό) και έως 12 ατόμων. Οι ποδοσφαιριστές στέκονται σε σχηματισμό Π1,Π2 κλπ με μια μπάλα ο καθένας και 3 που λειτουργούν ως παίκτες ''τοίχοι'' για το 1-2, στο σχήμα οι Α, Β, Γ. Ο Π1 ξεκινάει με πάσα στον Α, ο Α πασάρει στον Π1 στον κενό χώρο, ο Π1 πασάρει στον Β, ο Β στον Π1 στον κενό χώρο, οΠ1 στον Γ, ο Γ στον Π1 στον κενό χώρο, που υποδέχεται την μπάλα και την οδηγεί, πραγματοποιώντας και ένα σλάλομ τεχνικής (προαιρετικό) πριν φτάσει στη αφετηρία και αρχίσει ξανά. Οι Α, Β, Γ πριν από κάθε πάσα, πραγματοποιούν κίνηση ξεμαρκαρίσματος (βλ.σχήμα). Οι ποδοσφαιριστές κάθε 3΄ αλλάζουν ρόλους, για να περάσουν όλοι από τα 2 στάδια.
Κοουτσάρισμα: Δώστε συμβουλές στους παίκτες σας για την κατάλληλη δύναμη, την ακρίβεια και τον συγχρονισμό τους. Εξηγείστε τους την χρησιμότητα της άσκησης στην ροή του πραγματικού παιχνιδιού και στην συμβολή της στην βελτίωση των ατομικών τους δεξιοτήτων. Αναπτύξτε τα τεχνικοτακτικά στοιχεία που περιέχει: πάσα, υποδοχή, οδήγημα,συνδυασμός 1-2, κίνηση στον κενό χώρο,ξ εμαρκάρισμα).
συρτές ως εξής: Ο Α στον Β, ο Β στον Γ ανάμεσα από δύο κώνους (πιατάκια) που απέχουν 2 μ. μεταξύ τους, ο Γ οδηγεί και παραδίδει την μπάλα στον Δ και ούτω καθεξής. Η εναλλαγή των παικτών (κόκκινο βέλος) γίνεται αμέσως μετά την πάσα και η κατεύθυνση τους είναι δεξιόστροφη ή αριστερόστροφη μέχρι τον επόμενο κώνο. Είναι επιθυμητές οι μεταβιβάσεις με μία επαφή.
Αν δημιουργήσετε 3 τρίγωνα στο επιθετικό πλάτος του γηπέδου, φροντίστε το ένα στον άξονα να έχει το πορτάκι απέναντι από την εστία (πάσα ''τρύπα''στην πλάτη της άμυνας) για φορ ή κρυφό παίκτη και τα άλλα δύο διαγώνια προς την εξωτερική πλευρά του γηπέδου (πάσα στον κενό χώρο για ακραίο επιθετικό ή χαφ). Αν είναι εφικτό χρησιμοποιείστε στα ανάλογα τρίγωνα παίκτες που παίζουν στον αγώνα σε αυτούς τους χώρους όταν επιτίθεται η ομάδα σας (ιδανική άσκηση για ανάπτυξη 4-3-3).
Κοουτσάρισμα: Δώστε συμβουλές στους παίκτες σας για την κατάλληλη δύναμη, την ακρίβεια και τον συγχρονισμό τους .Εξηγείστε τους την χρησιμότητα της άσκησης στην ροή του πραγματικού παιχνιδιού και στην συμβολή της στην βελτίωση των ατομικών τους δεξιοτήτων. Αναπτύξτε τα τεχνικοτακτικά στοιχεία που περιέχει: πάσα, υποδοχή, οδήγημα, συνδιασμός 1-2-3, κίνηση στον κενό χώρο).
Οι ποδοσφαιριστές χωρίζονται σε ομάδες των 5-8 ατόμων και μεταβιβάζουν την μπάλα σε μορφή ρόμβου 30μ.Χ20μ. Χρόνος 12' (5΄με το δεξί πόδι και 5΄με το αριστερό, με διάλειμμα 2΄ διατάσεις στην αλλαγή κατεύθυνσης). Οι μεταβιβάσεις (κίτρινο βέλος) έχουν τη μορφή μιας μικρής και μιας μεγαλύτερης πάσας (μιας πάσας μπροστά-μιας πίσω και μια στο χώρο διαγώνια στον τρίτο παίκτη) και ακολουθούν την πορεία που φαίνεται στο σχήμα 2. Οι ποδοσφαιριστές ακολουθούν (κίτρινο διακοπτόμενο βέλος) την δεξιόστοφη ή αριστερόστροφη εναλλαγή θέσεων στον επόμενο κώνο. Άσκηση που βελτιώνει την μικρή -μεσαία μεταβίβαση, την αλλαγή πλευράς και θέσης των παικτών, την κυκλοφορία της μπάλας, τον συγχρονισμό των κινήσεων, την πάσα και την τεχνική των παικτών. Κοουτσάρισμα: Δώστε συμβουλές στους παίκτες σας για την κατάλληλη δύναμη, την ακρίβεια και τον συγχρονισμό τους. Εξηγείστε τους την χρησιμότητα της άσκησης στην ροή του πραγματικού παιχνιδιού και στην συμβολή της στην βελτίωση των ατομικών τους δεξιοτήτων. Αναπτύξτε τα τεχνικοτακτικά στοιχεία που περιέχει: πάσα μικρή-μεσαία, υποδοχή, συνδιασμός 1-2-3, κίνηση στον χώρο).
Άσκηση 3
Άσκηση 3
Πολύ καλή άσκηση για την αρχή της προπόνησης, καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς προθέρμανση. Εξαιρετική για ακαδημίες ποδοσφαίρου. Εκτελείτε σε μήκος 30μ.-40μ.ως εξής: οι ποδοσφαιριστές χωρίζονται σε ομάδες των 9 (ιδανικό) και έως 12 ατόμων. Οι ποδοσφαιριστές στέκονται σε σχηματισμό Π1,Π2 κλπ με μια μπάλα ο καθένας και 3 που λειτουργούν ως παίκτες ''τοίχοι'' για το 1-2, στο σχήμα οι Α, Β, Γ. Ο Π1 ξεκινάει με πάσα στον Α, ο Α πασάρει στον Π1 στον κενό χώρο, ο Π1 πασάρει στον Β, ο Β στον Π1 στον κενό χώρο, οΠ1 στον Γ, ο Γ στον Π1 στον κενό χώρο, που υποδέχεται την μπάλα και την οδηγεί, πραγματοποιώντας και ένα σλάλομ τεχνικής (προαιρετικό) πριν φτάσει στη αφετηρία και αρχίσει ξανά. Οι Α, Β, Γ πριν από κάθε πάσα, πραγματοποιούν κίνηση ξεμαρκαρίσματος (βλ.σχήμα). Οι ποδοσφαιριστές κάθε 3΄ αλλάζουν ρόλους, για να περάσουν όλοι από τα 2 στάδια.
Κοουτσάρισμα: Δώστε συμβουλές στους παίκτες σας για την κατάλληλη δύναμη, την ακρίβεια και τον συγχρονισμό τους. Εξηγείστε τους την χρησιμότητα της άσκησης στην ροή του πραγματικού παιχνιδιού και στην συμβολή της στην βελτίωση των ατομικών τους δεξιοτήτων. Αναπτύξτε τα τεχνικοτακτικά στοιχεία που περιέχει: πάσα, υποδοχή, οδήγημα,συνδυασμός 1-2, κίνηση στον κενό χώρο,ξ εμαρκάρισμα).
8 σχόλια:
στη Α ΑΣΚΗΣΗ Η ΕΚΦΩΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕ 3 ΠΑΙΚΤΕΣ ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΓΩΝΟ..ΘΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΠΙΟ ΣΥΧΝΑ
Κώστα
σε ασκήσεις τέτοιου τύπου συνηθίζουμε να βάζουμε στην αφετηρία ένα ποδοσφαιριστή παραπάνω,για την ομαλή ροή της άσκησης.Ο ποδοσφαιριστής που υποδέχετα την μπάλα ανάμεσα από τα πιατάκια-κωνάκια,την παραδίδει στον 4ο που συνεχίζει τον κύκλο.Η συγκεκριμέν άσκηση βγαίνει και με 3 ποδοσφαιριστές,αλλά θα είναι πιο πιεστική και είμαστε στην προθέρμανση.Σημαντικό είναι επίσης ότι με αυτή τη μορφή,έχουμε ένα ακόμα σημαντικό τεχνικοτακτικό στοιχείο,την παράδοση-παραλαβή της μπάλας.
ΒΑΣΙΛΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟΣΟΥ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙΝΗΤΡΟ;ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ 4 ΔΟΥΛΕΙΕΣ. ΧΡΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΕΝΣΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΥΡΑ.ΩΣ ΠΟΤΕ;ΒΑΣΙΛΗ ΕΚΤΙΜΩ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΓΡΑΦΗΣΟΥ ΒΑΛΕ ΟΜΩΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ (ΙΚΑ -ΕΝΣΗΜΑ)
Pws mporw na beltiwsw thn texnikh mou ??????? se parakalw pes mou kapoies askhseis ............
ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΙΜΑΙ ΑΚΟΜΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ ΣΕ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΛΛΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΗ ΗΛΙΚΙΑ.ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ Η ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΔΗ ΤΟ ΕΧΩ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΑΙΚΤΗΣ-ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ,ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΜΟΥ ΠΡΙΝ ΠΑΩ ΣΕ ΣΧΟΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ,ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗΣ.ΕΛΠΙΖΩ ΣΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΟΥ.ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ.
Η τεχνική βελτιώνεται με την επανάληψη, την επιμονή και την προσπάθεια. Παίζει ρόλο βέβαια και η ηλικία. Πάντως προσωπικά πιστεύω πως πάντα μπορείς να βελτιώνεσαι, σίγουρα όμως όχι με την ίδια αποτελεσματικότητα. Ασκήσεις? Οτιδήποτε έχει σχέση με μπάλα και κίνηση, υποδοχή, προσποίηση, πάσα. Αμέτρητες...επαναλήψεις.
jimmybetsas7
Τι ακριβώς βοήθεια θες? Υπάρχουν βιβλία, dvd, σεμινάρια...υπάρχουν τα πάντα!!!
Για το φίλο που ρώτησε πώς μπορεί να βελτιώσει την τεχνική του, ας δει το σύστημα ifootball που εστιάζει καθαρά στην τεχνική www.ifootball.gr
www.facebook.com/ifootball.gr
Φιλικά,
Αντώνης Καρατζάς
Δημοσίευση σχολίου