Κυριακή, 6 Απριλίου 2008

Περιλιπτική πρόοδος για την διδασκαλία / προπόνηση του ποδοσφαίρου στις κατηγορίες αθλητών U-6 εώς U-12

  • Κάθε πτυχή του αθλήματος , το οποίο διδάσκεται σε μια ηλικία πρέπει να ενισχυθεί στην επόμενη ηλικία.
  • Οι πτυχές που διδάσκονται στο τμήμα U-8 πρέπει να διδαχθούν πάλι στο U-10, U-12, U-14 κ.λ.π.
  • Ότι διδάχθηκε σε ένα προηγούμενο τμήμα πρέπει να καλλιεργείται στο επόμενο τμήμα.

    U-6

    Τεχνική :
    οδήγημα μπάλας
    σουτ

    Ψυχολογία:
    Εκμάθηση της συνεργασίας
    Εκμάθηση του δίκαιου παιχνιδιού
    Η συμμετοχή των γονέων
    "Πώς να παίξει"
    Η συναισθηματική ικανότητα

    Φυσική ικανότητα:
    Ισορροπία
    Τρέξιμο
    Άλμα
    Εισαγωγή στην προθέρμανση
    Eκμάθηση της σωστής κίνησης

    Τακτική:
    Πού είναι ο αγωνιστικός χώρος
    Σε ποια εστία να σουτάρει

    U-8

    Τεχνική :

    Σήκωμα της μπάλας και τεχνική στον αέρα με διάφορα μέρη του σώματος
    Υποδοχή της μπάλας με το εσωτερικό μέρος και τη σόλα του ποδιού
    Σουτ με το εσωτερικό μέρος του ποδιού
    Πρώτη Επαφή και Σουτ
    Εισαγωγή στη μικρή μεταβίβαση
    Εισαγωγή στη πλάγια επαναφορά

    Ψυχολογία:
    Εργασία σε ζευγάρια
    Αθλητική Συμπεριφορά
    Η συμμετοχή των γονέων
    "Πώς να παίξει"
    Συναισθηματική Ικανότητα

    Φυσική ικανότητα:
    Ευκινησία
    Μυική συναρμογή
    Εισαγωγή στην προθέρμανση
    Eκμάθηση της σωστής κίνησης

    Τακτική:
    Πού είναι ο αγωνιστικός χώρος
    Εξοικίωση με όλες τις θέσεις της διάταξης
    Κατάσταση 1 v 1 στη φάση της επίθεσης
    Εισαγωγή στην ονομασία των θέσεων της διάταξης

    U-10

    Τεχνική :
    Τρέξιμο με τη μπάλα
    Αλλαγή Κατεύθυνσης με τη μπάλα
    Μεταβίβαση
    Σουτ με το «κουτουπιέ»
    Υποδοχή της μπάλας με το εσωτερικό και το εξωτερικό μέρος του ποδιού
    Υποδοχή εναέριας μπάλας με το «κουτουπιέ» και πάρσιμο με το εσωτερικό ή το εξωτερικό μέρος του ποδιού
    Πλάγια επαναφορά
    Προσποιήσεις στο οδήγημα
    Εισαγωγή στη κεφαλιά και τη σέντρα

    Ψυχολογία:
    Εργασία σε υποομάδες τριών , τεσσάρων και πέντε ατόμων
    Αυτοσυγκέντρωση
    Διαχείρηση της ευαισθησίας
    Αθλητική Συμπεριφορά
    Αποδοχή της νίκης και της ήττας
    Η συμμετοχή των γονέων
    Επικοινωνία
    Συναισθηματική Ικανότητα

    Φυσική ικανότητα:
    Αντοχή
    Ευλυγισία
    Η κατάλληλη προθέρμανση και αποθεραπεία γίνεται υποχρεωτική

    Τακτική:
    Κατάσταση 1 v 1 στη φάση της άμυνας
    Οι ρόλοι του 1ου επιθετικού και αμυντικού
    Κατάσταση 2 v 1 στη φάση της επίθεσης
    Άμυνα “ένας με έναν”
    Εισαγωγή στις στημένες φάσεις

    U-12

    Τεχνική :
    Προσποιήσεις με τη μπάλα
    Υποδοχή της μπάλας στο έδαφος
    Υποδοχή εναέριας μπάλας με το «κουτουπιέ», το μηρό, την κοιλιά, το στήθος και το κεφάλι
    Επιθετική και Αμυντική Κεφαλιά
    Μεταβίβαση με το εξωτερικό μέρος του ποδιού
    Φαλτσαριστό Σουτ
    Σέντρα στο 1ο δοκάρι και στο χώρο του πέναλτι
    Εισαγωγή στο drop-kick και στο βολέ
    Πέρασμα κάτω από τα πόδια
    Υποδοχή και σουτ της μπάλας με το εσωτερικό μέρος του ποδιού
    Εισαγωγή στο «τακλινγκ»
  • Ψυχολογία:
    Ομαδικότητα
    Εμπιστοσύνη
    Επιθυμία
    Διαχείρηση της ευαισθησίας
    Αθλητική Συμπεριφορά
    Αποδοχή της νίκης και της ήττας
    Η συμμετοχή των γονέων
    Επικοινωνία
    Συναισθηματική Ικανότητα
    Εκμάθηση μέσω του αγώνα
  • Φυσική ικανότητα:
    Ταχύτητα
    Δύναμη
    Αερόβια Άσκηση
  • Τακτική:
    2 v 1 Αμυντική Φάση
    2 v 2 Επιθετική και Αμυντική Φάση
    Ρόλος του 2ου Αμυντικού και Επιθετικού
    Συνδυασμοί Μεταβιβάσεων
    Λεκτική και Οπτική Επικοινωνία
    Κόρνερ- Επιθετική και Αμυντική Φάση
    Εναρκτήριο Λάκτισμα
    Συνεργασία Ένα-Δύο
    Εισαγωγή στο προσδιορισμό ρόλων για τους παίκτες ( Τερματοφύλακας , Αμυντικός , Μέσος, Επιθετικός
    Εισαγωγή στις βασικές αρχές της άμυνας

Κώστας Μαθιουδάκης

1 σχόλιο:

Vasilis είπε...

Πολύ καλή ανάλυση στόχων και κατευθύνσεων ανά ηλικία, Κώστα.
Σημαντική η συνέχεια ανά ηλικία, μια και στο ποδόσφαιρο έχουμε την επανάληψη κινήσεων,φάσεων και καταστάσεων και είναι σημαντικό να καταλάβουν οι προπονητές και οι αθλούμενοι πως η εξάσκηση δεν σταματά ποτέ.Αλλάζει η ένταση και τεχνική τελειότητα.
Το πιο σημαντικό όμως είναι να μην βιάζονται οι προπονητές να εξειδικεύσουν τα παιδιά, αφού κάθε ηλικία, έχει τις δικές της προτεραιότες και τα δικά της προπονητικά περιεχόμενα. Αν παραβούμε αυτό τον κανόνα έχουμε πιθανότατα πρόωρο κέρδος σε αποτελέσματα αλλά κάνουμε κακό και δημιουργούμε ελλείψεις στα παιδιά που θα τους στοιχίσουν αργότερα.