Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2008

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ

Η ατομική βελτίωση των ποδοσφαιριστών απαιτεί εξειδικευμένες προπονήσεις ανά θέση. Ο σχεδιασμός αυτών των ασκήσεων μπορεί κάλλιστα να γίνει από τον προπονητή, ανάλογα με το στυλ του ποδοσφαιριστή,τις ελλείψεις του και την τακτική της ομάδας.Χρειάζεται προσοχή στην ένταση και τις επαναλήψεις, καθώς από αυτά εξαρτάται αν θα πάμε σε καθαρά ατομική προπόνηση εξειδίκευσης ή σε ταχυδύναμη. Οι ασκήσεις αυτές είναι κατ' εξοχήν ταχυδυναμικές και μπορούν να ενσωματωθούν και στο πρόγραμμα ταχυδύναμης όλης της ομάδας,ρυθμίζοντας την ένταση, τις επαναλήψεις και την απόσταση
.
Στο παραπάνω σχήμα(ασκ.1) ένας ποδοσφαιριστής ή ο προπονητής πραγματοποιεί σέντρα προς τον επιθετικό, που κάνει κίνηση ξεμαρκαρίσματος ανάμεσα από 3 κώνους και τελειώνει τη φάση.Δώστε στον ποδοσφαιριστή να καταλάβει πως είναι σημαντικό να προσπαθεί κινηθεί σαν να αποφεύγει κανονικούς αντιπάλους . Στην άσκηση 2 στο ίδιο σχήμα τοποθετούμε 1 ή 2 εμπόδια και 4 ράβδους .Σημασία στην ξαφνική εκκίνηση-ξεμαρκάρισμα.



Στο παραπάνω σχήμα δουλεύουμε στο ξεμαρκάρισμα κεντρικού επιθετικού σε κάθετη πάσα.Μπορούμε να δουλέψουμε είτε μόνο με τον επιθετικό, είτε με παθητικό και ενεργητικό μαρκάρισμα με αμυνόμενο(μπορεί και ένας δεύτερος επιθετικός να κάνει αυτή τη δουλειά εναλλάξ).Ο επιθετικός κάνει κίνηση προς τα χαφ(παρασέρνει τον αμυντικό) και με ξαφνική κίνηση στο χώρο, ζητάει μπάλα και σουτάρει.


Στην πρώτη άσκηση παραπάνω(δεξιά) προσθέτουμε και μια προσποίηση στην προηγούμενη άσκηση.Σε διάφορες θέσεις στην περιοχή, τοποθετούμε κώνους. Ο επιθετικός μετά την κίνηση ξεμαρκαρίσματος και την υποδοχή της μπάλας,κατευθύνεται σε ένα από τους κώνους,κάνει μια προσποίηση και σουτάρει. Τονίστε τη σημασία της άμεσης εκτέλεσης του σουτ μετά την προσποίηση για να μην προλάβει να τοποθετηθεί-ενεργήσει ο τερματοφύλακας αλλά και επειδή η άσκηση εκτελείται εντός περιοχής(μικρά περιθώρια χώρου και χρόνου) .Επίσης, τονίστε την σημασία του διαγώνιου σουτ από τις πλάγιες θέσεις καθώς και το ότι δε χρειάζεται τόσο η δύναμη,όσο το σωστό χτύπημα της μπάλας, καθώς είμαστε σε κοντινή θέση σε σχέση με την εστία. Στην άσκηση δεξιά μετά από 2 άλματα σε εμπόδια, ακολουθεί μια ψηλή μπαλιά με τα χέρια και νέο άλμα-κεφαλιά προς την εστία. Μεγάλη σημασία παίζει εδώ ο συγχρονισμός του επιθετικού σε σχέση με την πορεία της μπάλας(να μην σηκώνσται γρήγορα ουτέ αργά). Αυτή η άσκηση μπορεί να τελειώσει και με κεφαλιά ''ψαράκι''.
Σημ: Μπορούν να γίνουν παραλλαγές καθώς και να δημιουργηθούν πολλές παρόμοιες ασκήσεις. Είναι σημαντικό να απαιτείται η σωστή εκτέλεση και να μην υπαρχει βιασύνη. Τα πάντα στο ποδόσφαιρο είναι επανάληψη-επανάληψη-επανάληψη. Αυτό είναι και το ''μυστικό'' της βελτίωσης-επιτυχίας. Αλλά αυτό πρέπει πρώτα να το πιστεύει ο προπονητής. Μόνο έτσι θα μπορέσει να πέισει τον ποδοσφαιριστή να δουλέψει σωστά!
Βασίλης Παπαδάκης

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

OI ASKHSEIS AYTES PISTEYO OTI EINAI ARKETA APLES KAI OYSIASTIKA DEN EXOYN PROPONITIKO OFELOS OYTE SE TEXNIKH ALLA OYTE KAI SE FYSIKI KATASTASI

Vasilis είπε...

Οι ασκήσεις είναι πράγματι απλές στην οργάνωσή τους αλλά κατά την άποψή μου προσφέρουν τόσο σε δύναμη-ταχυδύναμη(άλματα,αλλαγές κατεύθυνσης,σλάλομ, σπριντ) όσο και σε φυσική κατάσταση(ειδική ποδοσφαιρική αντοχή).Εξαρτάται από τις επαναλήψεις και την ένταση. Τεχνική βελτίωση περιέχουν σίγουρα αφού υπάρχει επαναλαμβανομενη επαφή με τη μπάλα(υποδοχή, προσποίηση,σουτ ή κεφαλιά).