Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2008

ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ

ΚΑΘΕ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ,ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟ ΣΕΒΟΝΤΑΙ.
ΕΔΩ ΚΑΙ 2 ΜΗΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΣΤΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΒΑΖΩ 4 ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΖΩ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΜΕ ΥΠΟΟΜΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ( 4-6 ΠΑΙΚΤΕΣ) ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ:
  1. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΠΑΛΑ ΠΑΣΣΕΣ ΣΙΓΟΥΡΕΣ .5-2 ΚΟΡΟΙΔΟ Η 4-1
  2. ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ ΜΕ ΜΠΑΛΑ (ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΑΚΙ) ΠΟΛΛΕΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ /ΚΕΦΑΛΙΕΣ, Η ΜΠΑΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ/ - ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ
  3. ΜΟΝΟΜΑΧΙΕΣ 1V1 H 2V1 ME TELEIΩΜΑΤΑ, ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΣΟΥΤ
  4. OVER LAP 3 ΠΑΙΚΤΩΝ ΜΕ ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΤΕΛΕΙΩΜΑΤΑ.

ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΝΩ ΔΙΠΛΟ ΚΑΙ ΒΑΖΩ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ (ΑΜΥΝΑ ΧΩΡΟΥ- ΜΑΝ ΤΟ ΜΑΝ)

ΥΠ:ΒΑΖΩ ΠΟΛΛΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

ΥΠ:ΟΙ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΙΚΙΛΛΟΥΝ 12-16 .ΑΝΕΤΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΥΠ:ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΚΑΙ 5 ΣΤΑΘΜΟΥΣ ,ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ 3,5 ΛΕΠΤΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ Ι ΛΕΠΤΟ.ΣΤΟ 3 ΣΤΑΘΜΟ ΔΙΝΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΔΙΑΛΛΕΙΜΑ ΑΦΟΥ ΕΧΩ ΜΕΓΑΛΗ ΕΝΤΑΣΗ

ΠΟΣΟΤΗΤΑ 2 -3 ΣΕΤ

4 σχόλια:

Vasilis είπε...

Kώστα
πιστεύω πως σε πολύ μικρές ηλικίες δεν μπορεί να δουλέψει και να προσφέρει το 5:2 .Επίσης,η νευρομυική συναρμογή μόνο σε απλές ασκήσεις(ούτως ή άλλως βελτιώνεται μέσα από παιχνιδάκια με διάφορα ερεθίσματα-πολυπλευρικότητα στην προπόνηση- σε αυτή την ηλικία απαραίτητη, αλλά και διαφορετικά ερεθίσματα π.χ.παιχνιδάκια ταχύτητας.Ούτε το overlap και εξειδικευμένα πράγματα τακτικής. Όλη η σχετική βιβλιογραφία δεν προτείνει κάτι σχετικό και τονίζεται ότι η πρόωρη εξειδίκευση είναι λάθος.Παιχνίδι αλάνας για πολύ μικρά παιδιά για μένα είναι πιο αποτελεσματικό.
Από την ηλικία του προπαιδικού(11χ11)δηλ.12-13-14 χρόνων,μπορούμε να εξειδικεύσουμε τακτικά την προπόνηση(άμυνα χώρου) και λίγο στα τζούνιορ δηλ.10-11-12 απλά στοιχεία τακτικής 1-2,overlap κλπ.
Ευχαριστώ

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΔΙΑΣ είπε...

ΒΑΣΙΛΗ ΣΤΙΣ ΗΛΙΚΙΕΣ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ ΟΙ ΗΛΙΚΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΩ ΑΥΤΗ ΤΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ 11-14 .ΤΟ 5-2 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΑΦΟΥ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ TO PASSING GAMΕ (2-3 ΕΠΑΦΕΣ).ΤΟ OVER LAP MΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΤΩΝ 12 ΚΑΙ ΠΑΝΩ AFOY ZHTAME KINHSH ΠΑΣΣΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΜΑΤΑ .
ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΤΑ ΠΡΟ ΤΖΟΥΝΙΟΡ -ΤΖΟΥΝΙΟΡ ΛΟΓΩ ΚΑΚΗΣ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ
ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΛΑΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΖΟΥΝΙΟΡ . ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΦΗΒΙΚΟ ΕΠΙΜΕΝΩ ΣΤΟ 4-4-2 ΣΤΗΝ ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΡΟΜΒΟ, ΚΑΙ ΣΤΟ 5-3-2.
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΣΕ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΑΦΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙΣ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ .

ΥΠ :ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΕΙΠΑ 4

Vasilis είπε...

Νίκο
συμφωνώ για την χρησιμότητα της προπόνησης σταθμών γιατί επιτρέπει την οικονομία χρόνου όπως λές αλλά και χώρου,που πολλές φορές είναι λίγος.Επίσης,γιατί μπορείς να δουλέψεις αρκετά προπονητικά στοιχεία .
Όσο αφορά το σύστημα προσωπικά δουλεύω το 4-3-3 και το 4-4-2( ειδικά στο παιδικό ποδόσφαιρο επειδή τα παιδιά ''απλώνονται'' καλύτερα στον αγωνιστικό χώρο και έτσι έχουν να καλύψουν μικρότερες αποστάσεις). Η συναρμογή φυσικά είναι απαραίτητη σέ όλη τη διάρκεια 6-18 διαφοροποιούμενη ως προς την δυσκολία του ασκησιολογίου.
Πολύ καλό βιβλίο ''αυτοματισμών'' και με πολλές ασκήσεις με τεχνικοτακτικά στοιχεία για παιδικό, ερασιτεχνικό αλλά και επαγγελματικό ποδόσφαιρο είναι το''Προπόνηση σε αγωνιστικές συνθήκες''του Χρ.Μουρίκη.

ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΔΙΑΣ είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ .ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΜΟΥΡΙΚΗ ΤΟ ΕΧΩ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΑΞΙΟΛΟΓΟ(ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΕΞΩΦΥΛΛΟ).
ΒΑΣΙΛΗ ΤΟ 4-3-3 Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΕΙ . Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΩ ΠΑΙΞΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΥΤΕ ΣΑΝ ΠΑΙΚΤΗΣ ΟΥΤΕ ΣΑΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ. Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 4-3-3 ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ ΤΗΝ 1 ΕΡΩΤΗΣΗ
Η ΤΕΤΡΑΔΑ ΕΙΝΑΙ 2 ΣΤΟΠΕΡ ΚΑΙ 2 ΑΚΡΑΙΑ ΜΠΑΚ. ΤΑ ΜΠΑΚ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΑΦ Η ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΜΠΑΚ;
2 ΟΙ 3 ΧΑΦ ΕΙΝΑΙ 3 ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΧΑΦ Η 1 ΑΜΥΝΤΙΚΟ ΧΑΦ ΚΑΙ 2 ΧΑΦΕΞΤΕΜ;

3 ΠΟΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΙΚΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΝ 4-3-3_;
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.