Τετάρτη, 28 Μαΐου 2008

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΤΑΧΥΔΥΝΑΜΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Παρακάτω παρουσιάζεται μια ενδεικτική προπόνηση ταχυδύναμης σε αγωνιστική περίοδο.Η επιλογή των ασκήσεων είναι ενδεικτική καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία και ο προπονητής μπορεί να μην επαναλαμβάνεται.Σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του είναι το πως ανταποκρίνονται οι ποδοσφαιριστές στις ασκήσεις που χρησιμοποιεί και τα οφέλη που παίρνει η ομάδα.Πρέπει να υπάρχει ποικιλία αλλά αν μια άσκηση δεν ''περπατάει''ας την αποφεύγουμε,δίνοντας όμως ένα λογικό χρόνο προσαρμογής στους ποδοσφαιριστές,κάθε φορά που παρουσιάζουμε κάτι καινούριο.Επίσης,επειδή η επανάληψη σίγουρα βελτιώνει,ασκήσεις που εκτελούνται ευχάριστα και έχουν αποτέλεσμα,πρέπει να επαναλαμβάνονται.

Προθέρμανση:3 στροφές χαλαρό τρέξιμο και διατάσεις.Άσκηση μικρή-μεγάλη πάσα:Δημιουργούμε με πιατάκια 2-3 σχηματισμούς άσκησης και οι ποδοσφαιριστές δουλεύουν σε κυκλική μορφή(δίνω και ακολουθώ) τη μικρή και τη μεγάλη μεταβίβαση.Ταυτόχρονα ανεβάζουν και ρυθμό σιγά σιγά σε ανοίγματα.Η άσκηση πραγματοποιείται και με ανάποδη φορά(αριστερό πόδι)2χ5΄με διατάσεις στο διάλλειμα-αλλαγή φοράς 2'.Ο χώρος της άσκησης προτείνεται να είναι 20μ.χ40μ.Σύνολο 20'.



Κύριο μέρος:Αγωνιστικό παιχνίδι 10' στο μισό γήπεδο με 3 επαφές.Επιδιώκουμε σωστή κυκλοφορία ,άπλωμα της ομάδας που έχει την μπάλα,αλλαγή πλευράς και συγκέντρωση της ομάδας που προσπαθεί να την αποσπάσει(να μην δημιουργούνται κενά ανάμεσα στους παίκτες).
Σετ 8χ10μ.σπριντ με παραλλαγές σκίπινγκ στο ξεκίνημα(εξασφάλιση αποφυγής τραυματισμών κατά την εκτέλεση των ασκήσεων ταχυδύναμης-2 γκρουπ παράλληλα).
1η άσκηση ταχυδύναμης:6 επαναλήψεις που περιλαμβάνουν (βλ.σχήμα)3 άλματα σε εμπόδια 40 εκ.,σλάλομ ανάμεσα από 5 κοντάρια και 10 μ.ταχύτητα(2 γκρουπ για δημιουργία ανταγωνισμού).



2η άσκηση ταχυδύναμης:Άσκηση σουτ σε συνδιασμό 3 ποδοσφαιριστών(βελτίωση πάσας-υποδοχής-συνεργασίας).Ακολουθείται η σειρά που φαίνεται στο σχήμα ενώ ο ποδοσφαιριστής που σουτάρει,κάνει μια ανάποδη κίνηση ξεμαρκαρίσματος και με ταχύτητα φτάνει στη μπάλα και σουτάρει δυνατά.4 επαναλήψεις από κάθε πλευρά της περιοχής(δεξί-αριστερό πόδι)



3η άσκηση ταχυδύναμης:Σε 2 γκρουπ,άσκηση μονομαχίας και σουτ(ταυτόχρονα δουλεύουμε και μικρή-μεγάλη μεταβίβαση).4 επαναλήψεις με επιμονή στην γρήγορη εκτέλεση της φάσης(τελείωμα).Επειδή δουλεύουμε ταχυδύναμη,αν υπάρχει καθυστέρηση στη μονομαχία,σταματάμε την εκτέλεση.Προτείνεται η δημιουργία συναγωνισμού ανάμεσα στις 2 ομάδες(μετράνε τα γκολ ανά κύκλο και σύνολο)για να δοθεί κίνητρο πιο σωστής εκτέλεσης.



Αγωνιστικό παιχνίδι χωρίς περιορισμούς σε όλο το γήπεδο (ή ανάλογα) για 20΄.

Αποθεραπεία

Σημ:Υπολογιζόμενος χρόνος προπόνησης 115΄.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ.ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑΧΥΔΥΝΑΜΗ.ΕΙΜΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ.ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΟΥ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΟΠΩΣ ΑΥΤΗΝ?ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΨΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΑ ΠΟΛΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ

sakis thessaloniki είπε...

εγω ειμαι παλι.πιο ειναι το email σου να σου στειλω και εκει???

Vasilis είπε...

Ευχαριστώ, θα αναρτήσω προσεχώς άλλη μια υποδειγματική προπόνηση ταχυδύναμης

sakis thessaloniki είπε...

γεια σου ΒΑΣΙΛΗ.θα περιμενω και ευχαριστω