Πέμπτη, 3 Απριλίου 2008

Σεμινάριο Προπονητών Παιδικού Ποδοσφαίρου-Ηράκλειο 2007-(1ο μέρος)

1.Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ
1.Μην ξεχνάς ότι εργάζεσαι με παιδιά
2.Κάνε το μάθημα σου απλό
3.Δώσε τις οδηγίες σου αργά και καθαρά
4.Χρησιμοποίησε την γλώσσα των παιδιών
5.Μην κάνεις ποτέ αυστηρή προσωπική παρατήρηση
6.Με ξεχνάς ότι τα παιδιά έρχονται για να παίξουν
7.Το παιχνίδι να αποτελεί το κυρίως μέρος της προπόνησης
8.Να μην χρησιμοποιείς στερεότυπες ασκήσεις
9.Η προσπάθεια να πετύχουμε ένα γκολ είναι μια άσκηση. Μικρά παιχνίδια 2:2, 3:3 για εκμάθηση της τεχνικής
10.Παρότρυνε τα παιδιά να αυτοσχεδιάζουν για να βρουν τις σωστές λύσεις μέσα από το παιχνίδι
11.Μη ξεχνάς για τα παιδιά είσαι πρότυπο
12.Δώσε τον «αέρα» στα παιδιά να ρωτούν κάτι που δεν καταλαβαίνουν

2. ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ
Κάθε νεαρός ποδοσφαιριστής είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα με όλα τα δικαιώματα που έχουν όλοι οι παίκτες. Ο προπονητής πρέπει να βλέπει τον παίκτη όχι σαν ένα άτομο-μηχανή που πρέπει να εκτελεί τις διάφορες ασκήσεις , να βάζει γκόλ ,να παίρνει πρωταθλήματα , και να έχει το "στόμα του κλειστό". Αντιθέτως πρέπει να δει τον αθλητή σαν μια προσωπικότητα που μέρα με τη μέρα περνά από διάφορες καταστάσεις, και έχει και τη δική του ζωή.
Ο προπονητής στις παιδικές κατηγορίες δεν πρέπει να βλέπει τον εαυτό του σαν μια "ποδοσφαιρική αυθεντία". Για να πετύχει ένας προπονητής στις παιδικές κατηγορίες πρέπει να έχει πολύ χρόνο, πολύ υπομονή, και κατανόηση για τα προβλήματα που έχουν οι παίκτες τους μέσα και έξω από την ομάδα (γονείς , σχολείο, φίλοι)
Η βάση για καλή προσωπική επαφή μεταξύ του προπονητή και του παίκτη είναι η θετική συζήτηση. Αυτή η συζήτηση δεν πρέπει να είναι μονομερής, ή ένας μονόλογος του προπονητή και "ένα ή όχι" του παίκτη. Πρέπει και ο παίκτης να έχει το θάρρος να μιλήσει να πει τους προβληματισμούς του τις ανησυχίες του. Ο προπονητής και οι παίκτες πρέπει να ξέρουν το ρόλο που παίζει ο καθένας στην ομάδα.
Ο προπονητής πρέπει να δείχνει πάντα το καλό παράδειγμα για την ομάδα. Αυτός είναι ένα πρότυπο για τους μικρούς ποδοσφαιριστές του. Αυτός δίνει το παράδειγμα για να ακολουθήσουν και οι άλλοι. Αυτός δείχνει με τη στάση πως δεχόμαστε την ήττα, πως αντιδρούμε στη νίκη, πως συμπεριφερόμαστε στους αντιπάλους, στους διαιτητές.


3. Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ
1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.
4. Χρησιμοποίησε ποικιλία ασκήσεων. Μην μένεις για πολλή ώρα στην ίδια άσκηση. Η μονοτονία σκοτώνει την διάθεση και την πνευματική συγκέντρωση των παικτών.
5. Δημιούργησε θετικό κλίμα. Νάσαι αυστηρός αλλά δίκαιος. Επαίνεσε αλλά και τιμώρησε . Οι παίκτες ανεξαρτήτως αξίας και ηλικίας χρειάζονται διδασκαλία, καθοδήγηση μα προπάντων ηγεσία.
6. Χρησιμοποίησε κατά την διάρκεια της προπόνησης όλο το ανθρώπινο υλικό που έχεις στην διάθεση σου . Έτσι διατηρείς το σύνολο των παικτών σε πνευματική και σωματική εγρήγορση.
7. Δημιούργησε συνθήκες αγώνος κατά την διάρκεια της προπόνησης. Θυμήσου: ο τρόπος που αγωνίζεται μια ομάδα είναι ο καθρέπτης του τρόπου που προπονείται.
8. Δίδαξε μέσα από εφαρμοσμένες ασκήσεις τα βασικά του ποδοσφαίρου. Μην αφήνεις να δημιουργούνται "κακές" συνήθειες στην εκτέλεση τους.
9. Δούλεψε σκληρότερα από τους παίκτες σου στην προπόνηση. Δεν έχει σημασία πόσα θα διδάξεις αλλά πόσα θα γίνουν κτήμα και πράξη των παικτών κατά την διάρκεια των αγώνων.
10. Ο προπονητής δεν είναι θαυματοποιός. Μπορεί, όμως να πετύχει σημαντικά πράγματα με την οργάνωση , την ρεαλιστική εκτίμηση προσώπων και καταστάσεων, την σκληρή δουλειά και την εμπιστοσύνη στη φιλοσοφία και τις ικανότητες του.
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΕΙΣΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΤΟΥ. ΜΗΝ ΜΙΜΕΙΣΑΙ ΚΑΝΕΝΑ !

4. Η ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΤ ΡΑΙΛΙ
Πρώτον και κυριότερο , ανάγκη ύπαρξης εμπιστοσύνης σε προπονητή και παίκτες .
Σεβασμό στον προπονητή, μέσα και έξω από το γήπεδο.
Προπονητής και παίκτες να είναι υπερήφανοι , νάχουν καρδιά και να παλεύουν σκληρά για τον στόχο που έθεσαν.
Πρώτα να ανιχνεύει ο προπονητής τις ικανότητες των παικτών του και μετά να θέτει στόχους.
Να πείθει ο προπονητής τους παίκτες του να κάνουν στο γήπεδο δουλειές που ίσως να μην τους αρέσουν αλλά είναι απαραίτητες για το καλό της ομάδας τους.
Η άμυνα γεννάει τους πρωταθλητές, και το τρίπτυχο του αμυντικού δόγματος είναι:


ΘΕΛΗΣΗ, ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ και ΕΠΙΒΟΛΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΑΛΟ

Πηγή: Σεμινάριο προπονητών παιδικού ποδοσφαίρου ακαδημιών Ολυμπιακού (Ηράκλειο 2007)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

endiaferon.exw parei poly hrisimes simvoules.efxrstw.