Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2008

ΤΕΣΤ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΝΕΑΡΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ

Είναι σίγουρα χρήσιμο να μπορείς κατά περιόδους να αξιολογείς την προπονητική διαδικασία και να πιστοποιείς την εξέλιξη των νεαρών ποδοσφαιριστών σε διάφορους τομείς. Σίγουρα το αν είναι επιτυχημένη ή όχι η μέθοδος και τα περιεχόμενα της προπόνησης, φαίνεται από την εικόνα (ατομική και ομαδική) στους αγώνες. Όμως,επειδή μιλάμε για νεαρούς ποδοσφαιριστές και μας ενδιαφέρει να πάρουν τα προπονητικά εφόδια, ώστε να ολοκληρωθούν στο πλαίσιο ένός μακροχρόνιου προγραμματισμού, η προσεκτικότερη παρατήρηση της διαδικασίας, μόνο ωφέλη μπορεί να έχει, τόσο για τον προπονητή, όσο και για τον αθλητή. Η βελτίωση μπορεί να φαίνεται από την γενικότερη εικόνα του αθλητή, υπάρχουν όμως τομείς που μπορεί να μην έχεις σαφή εικόνα.Τα διάφορα στάδια ανάπτυξης, ωθούν από μόνα τους τα παιδιά σε μια βελτίωση ή στασιμότητα, ωστόσο η μελέτη, η σύγκριση και η στόχευση σε ορισμένους τομείς, μπορεί να φέρει πιο γρήγορα, καλύτερα αποτελέσματα. Μπορούμε να δούμε το ρυθμό προόδου ή τις αδυναμίες και να εστιάσουμε σε αυτές .Οι μετρήσεις και η γενικότερη σωματική εικόνα του νεαρού ποδοσφαιριστή σε συνδιασμό με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας του, πρέπει να μας απασχολούν, να καταγράφονται και να μας δίνουν μια εικόνα της πορείας του.
Όλα αυτά θα πρέπει να περιέχονται σε μια ''ΚΑΡΤΕΛΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ''που εκτός από τα πλήρη στοιχεία του, θα περιέχει πίνακα παρουσιών στην προπόνηση, στοιχεία για το σωματότυπό του(ύψος, βάρος), στοιχεία χαρακτήρα (αυτοπεποίθηση, θέληση, δεκτικότητα, κοινωνικότητα κ.α.) και φυσικά τις μετρήσεις στα διάφορα τεστ. Οι μετρήσεις αυτές καλό είναι να πραγματοποιούνται 3 φορές το χρόνο (στην έναρξη της περιόδου,στο μέσο και προς το τέλος της περιόδου).
Επισημαίνεται ότι η διαδικασία που περιγράφεται, ακολουθήθηκε στο τμήμα Προπαίδων της ακαδημίας Π.Σ.Νέων''Χανιά'' και είναι προσωπικό πόνημα . Πιστεύω ότι περιέχει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία, χρησιμεύει σε πολλούς τομείς αξιολόγησης και σίγουρα μπορεί να εξελιχθεί και να βελτιωθεί, μέσα από τις παρατηρήσεις που προκύπτουν, αλλά και από την προσωπική φιλοσοφία και ''παρέμβαση΄΄ του κάθε προπονητή. Είναι σημαντικό ότι παιδιά την αποδέχονται ευχάριστα και αποτελεί κίνητρο γι αυτά. Βέβαια για όποιον ενδιαφέρεται, υπάρχουν επιστημονικές διεργασίες, εργομετρικά και μετρήσεις, αλλά είναι η πραγματοποίηση τους δεν είναι εφικτή στους περισσότερους.


ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΕΣΤ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΩΝ

 1. ΤΕΣΤ ΑΕΡΟΒΙΑΣ: COOPER
2. TAXYTHTA 30 μ.
3. ΤΑΧΥΔΥΝΑΜΗ:
α.Κάθετη Αλτική: Jump and reach
β.Οριζόντια Αλτική:Άλμα σε μήκος από στάση με τα δύο πόδια(3 προσπάθειες-μετράει η καλύτερη)
γ.Χρόνος 30 μ.:Άλματα στο ένα πόδι-Αλλαγή ποδιού στο μέσο ή διάνυση της απόστασης με άλματα εναλλάξ
4. ΣΟΥΤ:
8 σουτ από το ύψος της περιοχής
(μετράμε την αποτελεσματικότητα και την δύναμη ως εξής: γκολ 5 βαθμοί, δοκάρι 3 βαθμοί, δυνατό-απόκρουση 2 βαθμοί,δυνατό άουτ <1>1 μ. 0 βαθμοί, αδύναμο απόκρουση 0 βαθμοί, αδύναμο άουτ -1 βαθμός , καλός ρυθμός και ευθύβολα δυνατά σουτ 20 βαθμοί στο γενικό σύνολο)

4. ΚΕΦΑΛΙΑ:
8 κεφαλιές από απόσταση 6-7 μ.
(γκολ 5 βαθμοί, δοκάρι 3 βαθμοί,δύσκολη αποκρουση 3 βαθμοί, εύκολη απόκρουση 0 βαθμοί, λίγο αουτ 1 βαθμός, πολύ άουτ -1 βαθμός, καλές προσπάθειες γενικά με ρυθμό,συναρμογή 10 βαθμοί στο γενικό σύνολο).
΄Αν η πάσα δεν είναι καλή επανάληψη.
5. ΥΠΟΔΟΧΗ
10 προσπάθειες(2 ταρσός, 2 πλασέ, 2 μηρός, 2 στήθος, 2 σκάσιμο, 2 κεφάλι. Σε όλες κατέβασμα και κίνηση 2-3 μ.). Κάθε καλή προσπάθεια βαθμολογείται με 3 βαθμούς.
΄Αν η πάσα δεν είναι καλή επανάληψη.
6. ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΠΑΛΑΣ
Οδήγημα ανάμεσα από κώνους (12) που απέχουν μεταξύ τους 1μ. Γρήγορος ρυθμός με καλή επαφή 60 βαθμοί, μέτριος ρυθμός 40 βαθμοί, αργός ρυθμός 20 βαθμοί.Για κάθε κώνο που ακουμπάμε – 3 βαθμοί για τον 1ο,-4 για τον 2ο κ.ο.κ
7. ΚΡΑΤΗΜΑ ΜΠΑΛΑΣ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ''ΖΑΡΑΚΙΑ''
3 προσπάθειες- μετριούνται ως σύνολο
8. ΔΥΝΑΜΗ
Σύνολο κάμψεων Χ3 βαθμούς
Σετ 14 κοιλιακών σε καλό ρυθμό 20 βαθμοί
Βαθειά καθίσματα( σύνολο σε 20’’ χ 2)
Μετράμε το σύνολο των βαθμών
9. ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ
Πέρασμα από 8 στεφάνια ή από 1 σκάλα 4 μ. (2 μπροστά-1 πίσω),πατώντας και τα 2 πόδια σε ρυθμό 1-2,1-2,κλπ. .Τέλειο πέρασμα σε ρυθμό γρήγορο 50 βαθμοί,μέτριος ρυθμός 30 βαθμοί,κάθε στεφάνι που ακουμπάμε – 4 βαθμοί,λάθος πατήματα – 3 βαθμοί.
Βασίλης Παπαδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια: